Kilpailutoiminta

Sääntökoulutus

La 2.4.2022 klo 14 Saluunassa

Edellytämme, että sääntökoulutuksen käyvät kaikki seuramme jäsenet, jotka aikovat osallistua harjoituskilpailuihin ja kilpailuihin joko oman seuran tai ulkopuolisen järjestäjän tapahtumissa.

Kevään harjoituskilpailut:

24.4.2022       Kouluratsastus

30.4.2022       Vappuhyppelyt

Ohjeita kilpailijoille:

Lue kilpailukutsu huolella. Ilmoittaudu kilpailuihin ajoissa viimeistään viimeisenä ilmoittautumispäivänä ja maksa lähtömaksut. Varmista kilpailujen aikataulu kilpailuja edeltävänä päivänä ja ole ajoissa paikalla. Ilmoittaudu aktiivisesti vapaaehtoiseksi toimihenkilöksi kilpailuihin, koska ilman toimihenkilöitä ei ole kilpailuita.

Muista, että kilpailuissa käyttäydytään asiallisesti ja noudatetaan SRL:n voimassa olevia kilpailusääntöjä. Seurakilpailuissa riittää, että ratsastajalla on siistit vaatteet ja myös hevosen varusteet on hyvä olla puhtaat. Turvakypärä ja esteratsastuskilpailuissa turvaliivi on junioreilla PAKOLLINEN. Ratsastussaappaita suositellaan. Kilpailuissa noudatetaan hyvää hevosmiestaitoa, kuten muutenkin harrastuksessa. Hevosta kohdellaan ystävällisesti ja suorituksen ja loppuverryttelyn jälkeen hevosen annetaan levätä. Myös muita kilpailijoita kohdellaan ystävällisesti ja kannustavasti, näin saamme kilpailuihin mukavan ilmapiirin.

Hevonen on pidettävä suitsittuna kilpailualueella.

Kilpailuiden jälkeen on kohteliasta jäädä auttamaan radan purkamisessa ja kisa-alueen siivoamisessa (pihat, kenttä, katsomo ja tallisaluuna). Vierailija: siivoathan pihalta ainakin oman hevosesi jätökset, kiitos.

Jos kilpailusäännöt eivät ole muistissa, ne voi tarkastaa SRL:n sivuilta, josta löytyy kaikkien lajien säännöt sekä yleiset säännöt.

Päivitämme ohjeita tarvittaessa.

Tervetuloa harjoittelemaan kilpailemista mukavassa ja kannustavassa kisahengessä!